Wie NCL die Coronakrise überwinden will

Als unregistrierter Nutzer ist Dein Zugriff eingeschränkt. Bitte melde dich an oder registriere dich einfach mit ein paar Klicks hier, um alle Funktionen in vollem Umfang nutzen zu können.
  • Und die Breakaway und Getaway in Marseille.

    Die liegen dort aber im Gegensatz zu etwa Costa Smeralda und AIDAsol schon seit vielen Monaten (!) im Trockendock, ich weiß nicht ob die dann überhaupt in Betracht kommen können

    04 Costa Mediterranea (ÖMM)
    05 Aura (ÖMM)
    08 Diva (Kanaren)
    09 Diva (WMM)
    10 Norwegian Gem (ÖMM) + Diva (ÖMM)
    11 Cara (Nordeuropa) + Aura (Schwarzes Meer)
    12 Blu (Orient) + Norwegian Epic (WMM) + Aura (Transamerika) + Mar (Rotes Meer)
    13 Stella (Nordeuropa) + Aura (Südostasien)
    14 Mar (Ostsee) + Blu (Transkanaren) + Vita (Karibik)
    15 Sol (Westeuropa) + Stella (ÖMM) + Blu (Kanaren)
    16 Stella (WMM) + Bella (Adria) + Stella (Orient)
    17 Prima (Metropolen) + Vita (Nordeuropa) + Stella (WMM) + Bella (Adria) + Blu (Kanaren)
    18 Perla (WMM) + Cara (Ostsee) + Diva (Amerika) + Luna (Karibik)
    19 Diva (Transatlantik) + Bella (Nordeuropa) + Sol (WMM) + Bella (Südostasien)

    20 Arosa (Donau)

  • https://www.facebook.com/10407…5/posts/3234701643279968/


    Bliss und Encore


    Ich hoffe der Link funktioniert.

    Du konntest sie bis vor kurzem auch einmal alle 5 Tage live verfolgen, wenn die Hanseatic Inspiration in Kopenhagen angelegt hatte. Deren Panomax-Webcam hat auch eine Archiv-Funktion, da kannst du dir die NCL-Schiffe ansehen.

    04 Costa Mediterranea (ÖMM)
    05 Aura (ÖMM)
    08 Diva (Kanaren)
    09 Diva (WMM)
    10 Norwegian Gem (ÖMM) + Diva (ÖMM)
    11 Cara (Nordeuropa) + Aura (Schwarzes Meer)
    12 Blu (Orient) + Norwegian Epic (WMM) + Aura (Transamerika) + Mar (Rotes Meer)
    13 Stella (Nordeuropa) + Aura (Südostasien)
    14 Mar (Ostsee) + Blu (Transkanaren) + Vita (Karibik)
    15 Sol (Westeuropa) + Stella (ÖMM) + Blu (Kanaren)
    16 Stella (WMM) + Bella (Adria) + Stella (Orient)
    17 Prima (Metropolen) + Vita (Nordeuropa) + Stella (WMM) + Bella (Adria) + Blu (Kanaren)
    18 Perla (WMM) + Cara (Ostsee) + Diva (Amerika) + Luna (Karibik)
    19 Diva (Transatlantik) + Bella (Nordeuropa) + Sol (WMM) + Bella (Südostasien)

    20 Arosa (Donau)

  • Das haben wir ja auch schon festgestellt:


    Noch hat Nor­we­gian Cruise Line keine Pläne für ei­nen even­tu­el­len Neu­start in Eu­ropa be­kannt ge­ge­ben. Auch ein ent­spre­chen­des Si­cher­heits-und Hy­giene-Kon­zept, das dann von den Be­hör­den der ein­zel­nen Staa­ten in Eu­ropa ge­neh­migt wer­den müsste, wurde noch nicht ver­öf­fent­licht. Dass Nor­we­gian den Neu­start von AIDA Crui­ses, TUI Crui­ses, MSC Crui­ses und Costa Cro­ciere ge­nau be­ob­ach­tet, kann zwar an­ge­nom­men wer­den. Al­ler­dings hat das Kreuz­fahrt­un­ter­neh­men aus den USA tra­di­tio­nell deut­lich mehr in­ter­na­tio­nale Kun­den als diese vier eu­ro­päi­schen Ree­de­reien und da­mit deut­lich schwie­ri­gere Auf­ga­ben vor sich.


    https://www.cruise4news.at/161…l-der-flotte-nach-europa/

    :matrose:AIDA, NCL ---> Next: MSC --> Verschoben wegen Corona :ciao:

  • clubschiff-profis.de
  • Ich finde es gut das Del Rio Klartext spricht! :sdafuer:


    Mal sehen wie es dann weitergeht, wenn die No Sail Order nicht verlängert wird! :thumbup:


    Vermutlich wie hier in Europa, Fahrten für Amerikaner.


    Und ob die Schiffe in Europa vielleicht auch fahren. Obwohl, wer sollte die buchen. Aber abwarten. :Boot1:


    Die Entscheidung sollte ja demnächst fallen.

    :matrose:AIDA, NCL ---> Next: MSC --> Verschoben wegen Corona :ciao:

  • Ich würde mich freuen,wenn die Schiffe wieder fahren würden. Wahrscheinlich natürlich erst mal nur für US-Bürger.(alles andere macht auch keinen Sinn,da man als europäer aktuell eh nicht in die USA darf). Ein Konzept hat NCL ja schon seit längerem,daran sollte es nicht scheitern.Das es grundsätzlich möglich ist,sieht man ja an TUI und MSC.

    Costa Victoria October1997
    Costa Fortuna August 2011
    AidaSol Dezember 2011
    Costa Pacifica Dezember 2012
    AidaVita November 2013
    AidaMar Juni 2014
    AidaDiva September 2015
    Norwegian Epic Juni 2017
    AidaPerla Dezember 2017

    AidaBlu Oktober 2018

    Norwegian Epic Oktober 2019

    AIDAStella Dezember 2019

    Mein Schiff 6 September 2020

  • Norwegian Cruise Line is planning to restart operations on select cruises in November 2020, including some that depart from Miami and stop along the Mexican Caribbean coast.


    The first of these sailings is a ‘Caribbean Round-trip Miami’ cruise aboard the Norwegian Joy that's set to depart from Miami on November 21, sailing over seven days to Honduras and Belize before stopping at the Mexican island of Cozumel and Mahahual in Quintana Roo’s Costa Maya region.


    On Mexico’s west coast, Norwegian also has cruises scheduled to depart Los Angeles to Cabo San Lucas and Ensenada starting as early as November 1.


    https://www.msn.com/en-us/Trav…-2020/ar-BB194Pi1?ocid=sf

    :matrose:AIDA, NCL ---> Next: MSC --> Verschoben wegen Corona :ciao:

  • The first of these sailings is a ‘Caribbean Round-trip Miami’ cruise aboard the Norwegian Joy that's set to depart from Miami on November 21, sailing over seven days to Honduras and Belize before stopping at the Mexican island of Cozumel and Mahahual in Quintana Roo’s Costa Maya region.



    https://www.msn.com/en-us/Trav…-2020/ar-BB194Pi1?ocid=sf

    Steht ja auch November 21.

    Wird dann wohl klappen 😂

    Color Line: Fantasy (2007+2020), Magic (2017)

    Costa: Victoria (2008), Pacifica (2010), Deliziosa (2010), Luminosa (2011+2014), Magica (2011+2013), Atlantica (2011), Favolosa (2012), Mediterranea (2014), neo Romantica (2015), Diadema (2019)
    MSC: Lirica (2012), Musica (2013)
    AIDA: Blu (2012), Sol (2013), Vita (2016), Aura (2016), Stella (2018+2019), Diva (2019)

    Hapag: Columbus 2 (2013)
    A'Rosa: Donna (2014)
    RCCL: Allure (2015), Vision (2017), Oasis (2019)
    TUI: MS4 (2015), MS3 (2016), MS1alt (2016), MS2alt (2017), MS6 (2017), MS1 (2018), MS2 (2020)

    NCL: Escape (2015), Jade (2018)

    Celebrity: Silhouette (2015), Constellation (2017)

    Princess: Caribbean (2018)

    Cunard: QM2 (2019)

    Phoenix: Asara (2020)

  • https://www.seatrade-cruise.co…panel-recommendations-cdc

    NCL und RCCL haben 74 Seiten vorgestellt mit Maßnahmen zum Start. Ähnlich wie bei Tui z.B. muss jeder Pax ein negativen Test vorher machen. Es gibt diese Woche noch Gespräche ob es evtl. im November wieder los gehen kann ( glaub erstmals in Florida )


    https://eu.usatoday.com/story/…ovid-19-rules/5839739002/

    Del Rio will mitsamt seine Familie aufs erste Schiffe gehen da er von dem Konzept überzeugt ist.

  • clubschiff-profis.de
  • Na hoffentlich wird‘s was, es sei ihnen gegönnt. Und sei es nur, damit ich nicht noch 100x von neuen Konzepten lesen muss, die mal wieder mit irgendwelchen Experten erarbeitet wurden.

    04 Costa Mediterranea (ÖMM)
    05 Aura (ÖMM)
    08 Diva (Kanaren)
    09 Diva (WMM)
    10 Norwegian Gem (ÖMM) + Diva (ÖMM)
    11 Cara (Nordeuropa) + Aura (Schwarzes Meer)
    12 Blu (Orient) + Norwegian Epic (WMM) + Aura (Transamerika) + Mar (Rotes Meer)
    13 Stella (Nordeuropa) + Aura (Südostasien)
    14 Mar (Ostsee) + Blu (Transkanaren) + Vita (Karibik)
    15 Sol (Westeuropa) + Stella (ÖMM) + Blu (Kanaren)
    16 Stella (WMM) + Bella (Adria) + Stella (Orient)
    17 Prima (Metropolen) + Vita (Nordeuropa) + Stella (WMM) + Bella (Adria) + Blu (Kanaren)
    18 Perla (WMM) + Cara (Ostsee) + Diva (Amerika) + Luna (Karibik)
    19 Diva (Transatlantik) + Bella (Nordeuropa) + Sol (WMM) + Bella (Südostasien)

    20 Arosa (Donau)

  • Aber NCL testet auch nicht vor dem Check In? :frage1:


    Also bisher gefällt mir da MSC und Costa besser.


    Drücke aber die Daumen! :thumbsup::Boot1:

    :matrose:AIDA, NCL ---> Next: MSC --> Verschoben wegen Corona :ciao:

  • 16 | P a g e
    Testing, screening, and onboard symptom tracking will be essential components of prevention and early detection of any illness. Testing Preboard testing for SARS-CoV-2 infection for guests, crew, and employees at private, cruise line-owned and operated destinations is the single most important step that can be taken to prevent disease introduction on board. Given the congregate nature of cruise travel and global prevalence of SARS-CoV-
    2, the Panel recommends universal testing prior to boarding as cruise ships return to service.


    As is described more fully below, the Panel recommends a minimum of 1 and preferably 2 preboard negative SARS-CoV-2 test results for guests and a minimum of 2 preboard and 1 post-quarantine negative SARS-

    CoV-2 test results for crew members, presuming feasibility of rapid testing at the pier.


    For the purposes of this testing section only, the term “guest” will be used to refer to all guests listed on the guest manifest and short-term vendors, contractors, startup employees and shoreside employees who might be listed in both the guest and crew manifests. The term “crew” refers to all individuals listed on the crew manifest who are crew under contract for the ship and the cruise lines’ private destinations manifest. A final term “other employees and ancillary staff” refers to a category of staff who may have brief contact with guests but generally are not boarding the ship (e.g., luggage porters and transportation providers). The Panel acknowledges that its recommendations regarding testing may change over the coming months as the testing landscape evolves, and particularly once an effective vaccine is widely available. However, given the uncertainties around the timing, availability, and performance of a vaccine, the Panel recommends waiting until there is more certainty about these issues before recommending changes to the testing protocols based on vaccine availability.



    Hier vielleicht........:frage1:

    :matrose:AIDA, NCL ---> Next: MSC --> Verschoben wegen Corona :ciao:

  • Testing for Guests


    Recommendation 4: All guests joining a ship, regardless of method of travel to the ship, should be

    tested for SARS-CoV-2 between 5 days and 24 hours before boarding and receive a negative result

    that is shared with the cruise operator, before coming on board.


    As discussed throughout this document, testing for all individuals boarding cruise ships is a critically

    important step in reducing the likelihood of virus introduction on board the ship. All guests and shortterm

    vendors, contractors, startup employees, and shoreside employees boarding a cruise ship should

    be tested 24 hours to 5 days before the cruise, so that they are able to receive a negative result prior to

    beginning their travel via land or air transportation to the port for embarkation. If a guest receives a

    positive result, they and their close contacts should not travel to the embarkation point.13


    As discussed in the crew testing recommendation, if rapid, reliable, and clinically valid testing options

    become widely available, the addition of a second test at the pier or immediately before boarding would

    improve confidence in the testing regimen’s ability to prevent SARS-CoV-2 from entering the ship. Using

    adequately sensitive testing methods, the likelihood of missing a SARS-CoV-2 infection in an individual

    because of false negatives is extremely low under this double testing scenario. Therefore, if logistical

    and financially feasible, the Panel recommends this as the standard protocol. However, the Panel

    emphasizes that a single test at the point of embarkation is not a substitute for an initial test performed

    before a guest departs their home location; rather, the second test supplements and provides additional

    confidence in the ability of cruise operators to identify infected guests prior to Boarding.

    :matrose:AIDA, NCL ---> Next: MSC --> Verschoben wegen Corona :ciao:

  • clubschiff-profis.de