Und die Breakaway und Getaway in Marseille.
Die liegen dort aber im Gegensatz zu etwa Costa Smeralda und AIDAsol schon seit vielen Monaten (!) im Trockendock, ich weiß nicht ob die dann überhaupt in Betracht kommen können
Und die Breakaway und Getaway in Marseille.
Die liegen dort aber im Gegensatz zu etwa Costa Smeralda und AIDAsol schon seit vielen Monaten (!) im Trockendock, ich weiß nicht ob die dann überhaupt in Betracht kommen können
https://www.facebook.com/10407…5/posts/3234701643279968/
Bliss und Encore
Ich hoffe der Link funktioniert.
Du konntest sie bis vor kurzem auch einmal alle 5 Tage live verfolgen, wenn die Hanseatic Inspiration in Kopenhagen angelegt hatte. Deren Panomax-Webcam hat auch eine Archiv-Funktion, da kannst du dir die NCL-Schiffe ansehen.
Das haben wir ja auch schon festgestellt:
Noch hat Norwegian Cruise Line keine Pläne für einen eventuellen Neustart in Europa bekannt gegeben. Auch ein entsprechendes Sicherheits-und Hygiene-Konzept, das dann von den Behörden der einzelnen Staaten in Europa genehmigt werden müsste, wurde noch nicht veröffentlicht. Dass Norwegian den Neustart von AIDA Cruises, TUI Cruises, MSC Cruises und Costa Crociere genau beobachtet, kann zwar angenommen werden. Allerdings hat das Kreuzfahrtunternehmen aus den USA traditionell deutlich mehr internationale Kunden als diese vier europäischen Reedereien und damit deutlich schwierigere Aufgaben vor sich.
https://bernews.com/2020/09/bs…tional-1-2b-debt-listing/
NCL besorgt sich weiter Geld, wenn ich es richtig lese 1,2 Mrd. zusätzlich zu 1,94 Mrd die man Mitte August besorgt hat.
So lange noch jemand Geld gibt............
Frank Del Rio, CEO von NCL, spricht Klartext: "It will be safe to cruise from America":
https://www.cruiseindustrynews…-cruise-from-america.html
Ich finde es gut das Del Rio Klartext spricht!
Mal sehen wie es dann weitergeht, wenn die No Sail Order nicht verlängert wird!
Vermutlich wie hier in Europa, Fahrten für Amerikaner.
Und ob die Schiffe in Europa vielleicht auch fahren. Obwohl, wer sollte die buchen. Aber abwarten.
Die Entscheidung sollte ja demnächst fallen.
Ich würde mich freuen,wenn die Schiffe wieder fahren würden. Wahrscheinlich natürlich erst mal nur für US-Bürger.(alles andere macht auch keinen Sinn,da man als europäer aktuell eh nicht in die USA darf). Ein Konzept hat NCL ja schon seit längerem,daran sollte es nicht scheitern.Das es grundsätzlich möglich ist,sieht man ja an TUI und MSC.
Soviel zur Theorie:
When Norwegian Cruise Line Ships Could Start Sailing Again
Immerhin wieder ein Strohhalm zum dran klammern
Norwegian Cruise Line Holdings gibt keine zusätzlichen Stornierungen bekannt
Norwegian Cruise Line is planning to restart operations on select cruises in November 2020, including some that depart from Miami and stop along the Mexican Caribbean coast.
The first of these sailings is a ‘Caribbean Round-trip Miami’ cruise aboard the Norwegian Joy that's set to depart from Miami on November 21, sailing over seven days to Honduras and Belize before stopping at the Mexican island of Cozumel and Mahahual in Quintana Roo’s Costa Maya region.
On Mexico’s west coast, Norwegian also has cruises scheduled to depart Los Angeles to Cabo San Lucas and Ensenada starting as early as November 1.
da bin ich mal gespannt, glaub noch nicht so recht dran.
Ja,die Zahlen in Mexiko sind auch nicht gerade gut.................
The first of these sailings is a ‘Caribbean Round-trip Miami’ cruise aboard the Norwegian Joy that's set to depart from Miami on November 21, sailing over seven days to Honduras and Belize before stopping at the Mexican island of Cozumel and Mahahual in Quintana Roo’s Costa Maya region.
Steht ja auch November 21.
Wird dann wohl klappen 😂
https://www.seatrade-cruise.co…panel-recommendations-cdc
NCL und RCCL haben 74 Seiten vorgestellt mit Maßnahmen zum Start. Ähnlich wie bei Tui z.B. muss jeder Pax ein negativen Test vorher machen. Es gibt diese Woche noch Gespräche ob es evtl. im November wieder los gehen kann ( glaub erstmals in Florida )
https://eu.usatoday.com/story/…ovid-19-rules/5839739002/
Del Rio will mitsamt seine Familie aufs erste Schiffe gehen da er von dem Konzept überzeugt ist.
Na hoffentlich wird‘s was, es sei ihnen gegönnt. Und sei es nur, damit ich nicht noch 100x von neuen Konzepten lesen muss, die mal wieder mit irgendwelchen Experten erarbeitet wurden.
Aber NCL testet auch nicht vor dem Check In?
Also bisher gefällt mir da MSC und Costa besser.
Drücke aber die Daumen!
https://www.royalcaribbeangrou…dations_9.21.20_FINAL.pdf
ganz genau weiß ich es nicht, wenn lange weile hast kannst dir mal die 69 Seiten durchlesen
drücke auch die Daumen, hoffe es klappt irgendwie
16 | P a g e
Testing, screening, and onboard symptom tracking will be essential components of prevention and early detection of any illness. Testing Preboard testing for SARS-CoV-2 infection for guests, crew, and employees at private, cruise line-owned and operated destinations is the single most important step that can be taken to prevent disease introduction on board. Given the congregate nature of cruise travel and global prevalence of SARS-CoV-
2, the Panel recommends universal testing prior to boarding as cruise ships return to service.
As is described more fully below, the Panel recommends a minimum of 1 and preferably 2 preboard negative SARS-CoV-2 test results for guests and a minimum of 2 preboard and 1 post-quarantine negative SARS-
CoV-2 test results for crew members, presuming feasibility of rapid testing at the pier.
For the purposes of this testing section only, the term “guest” will be used to refer to all guests listed on the guest manifest and short-term vendors, contractors, startup employees and shoreside employees who might be listed in both the guest and crew manifests. The term “crew” refers to all individuals listed on the crew manifest who are crew under contract for the ship and the cruise lines’ private destinations manifest. A final term “other employees and ancillary staff” refers to a category of staff who may have brief contact with guests but generally are not boarding the ship (e.g., luggage porters and transportation providers). The Panel acknowledges that its recommendations regarding testing may change over the coming months as the testing landscape evolves, and particularly once an effective vaccine is widely available. However, given the uncertainties around the timing, availability, and performance of a vaccine, the Panel recommends waiting until there is more certainty about these issues before recommending changes to the testing protocols based on vaccine availability.
Hier vielleicht........
Testing for Guests
Recommendation 4: All guests joining a ship, regardless of method of travel to the ship, should be
tested for SARS-CoV-2 between 5 days and 24 hours before boarding and receive a negative result
that is shared with the cruise operator, before coming on board.
As discussed throughout this document, testing for all individuals boarding cruise ships is a critically
important step in reducing the likelihood of virus introduction on board the ship. All guests and shortterm
vendors, contractors, startup employees, and shoreside employees boarding a cruise ship should
be tested 24 hours to 5 days before the cruise, so that they are able to receive a negative result prior to
beginning their travel via land or air transportation to the port for embarkation. If a guest receives a
positive result, they and their close contacts should not travel to the embarkation point.13
As discussed in the crew testing recommendation, if rapid, reliable, and clinically valid testing options
become widely available, the addition of a second test at the pier or immediately before boarding would
improve confidence in the testing regimen’s ability to prevent SARS-CoV-2 from entering the ship. Using
adequately sensitive testing methods, the likelihood of missing a SARS-CoV-2 infection in an individual
because of false negatives is extremely low under this double testing scenario. Therefore, if logistical
and financially feasible, the Panel recommends this as the standard protocol. However, the Panel
emphasizes that a single test at the point of embarkation is not a substitute for an initial test performed
before a guest departs their home location; rather, the second test supplements and provides additional
confidence in the ability of cruise operators to identify infected guests prior to Boarding.